Icarus Ascension
A game produced using Construct 2 platform.
It´s a remake of shoot'n'up asteroids inspired on Asteroids (Atari) and Stardust (AMIGA).
It´s a remake of shoot'n'up asteroids inspired on Asteroids (Atari) and Stardust (AMIGA).
Icarus Ascension is our grade academic project that we are producing for
FATEC Carapicuiba, São Paulo, Brasil - 2018.
Client: FATEC Carapicuiba (academic project)
Art director: João Ferraz
Studio: Quad studio
Art director: João Ferraz
Studio: Quad studio
Designer/Illustrator: João Ferraz
Script: João Ferraz
Coder: Jonathan Pereira
Assistant coder: Jade
Documentation: Jade
Assistant coder: Jade
Documentation: Jade
Sound designer: Jonathan Pereira
Colaborators: Marcelo Leopoldino | Mariana Dotta
Below you can interact with our cool space ship Icarus!
Below you can watch a bit of the Icarus Ascension gameplay.
And now our academic presentation:
Academic Staff
Commander: Prof. MSc. José Luis Barboza Lobianco
Command tower: Luiz Sérgio de Souza | Renato de Pierri
Command tower: Luiz Sérgio de Souza | Renato de Pierri
Interdisciplinary project SMAUG:
Prof. Alvaro Gabriele Jedi mor (Computação Gráfica em Jogos Digitais)
Prof. Carlos Alberto vulgo Beto (Jogos digitais para Web e Projeto de Jogos Digitais)
Profa. Inês Barrancos "U ó tem som de u?" (Inglês 5)
Prof. Mauro Ohara vamos "escrumtinar" esse projeto (Gestão empresarial em TI)
Profa. Maria Cristina a chibata "estrala" (Projeto de Trabalho de Graduação 1)
Prof. Franklin Portela faz o degradê aí (Animação e Som em Jogos Digitais)
Prof. Alvaro Gabriele Jedi mor (Computação Gráfica em Jogos Digitais)
Prof. Carlos Alberto vulgo Beto (Jogos digitais para Web e Projeto de Jogos Digitais)
Profa. Inês Barrancos "U ó tem som de u?" (Inglês 5)
Prof. Mauro Ohara vamos "escrumtinar" esse projeto (Gestão empresarial em TI)
Profa. Maria Cristina a chibata "estrala" (Projeto de Trabalho de Graduação 1)
Prof. Franklin Portela faz o degradê aí (Animação e Som em Jogos Digitais)